dag 15 29-05-2011 - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Rome Boekel toer 2011 Merks - WaarBenJij.nu dag 15 29-05-2011 - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Rome Boekel toer 2011 Merks - WaarBenJij.nu

dag 15 29-05-2011

Door: vanRomenaarBoekel

Blijf op de hoogte en volg Rome Boekel toer 2011

03 Juni 2011 | Nederland, Boekel

Dag 15

Düren Boekel

Eidelijk staat er Boekel op ons papier wat we elke morgen uitgereikt krijgen van Harry Opsteen die verantwoordelijk was voor de route
en de navigatie, “goed gedaan Harrie” nu we de laatste rit hebben kunnen we vast stellen dat op een paar kleinigheidjes na alles perfect verlopen is. Eindelijk naar huis niet dat het heeft verveeld integendeel zelfs maar naar huis naar familie en de kinderen daar verlangen we, na zo’n lange tocht, wel een beetje naar. Maar eerst moet er nog 135 km gefietst worden. We hadden wel een goed onderkomen in Düren echt een Duits familie hotel, met een heerlijk ontbijt. Iedereen is goed gemutst en in opper beste stemming. We vertrekken een half uur eerder dan normaal omdat we zeker op tijd aan willen komen, we worden om 15.00 verwacht in Venhorst. Na een foto gemaakt te hebben vertrekken we om 8 uur. De zon laat een beetje op zich wachten en er hangt een stevig wolkendek boven ons, de wind waait stevig en voelt ook koud aan.
De kop van ons peloton wordt wederom gevormd door Martien en Frans. Die hebben immers bewezen goed tegen de wind te kunnen trappen.
Na een half uur over fietspaden en wegen moesten we over kiezel en slechte paden, dat waren we wel gewend maar deze paden waren toch de slechtste die we tot nu toe bereden hadden. Na een half uur riep één van ons dat het welletjes was en weigerde nog over deze slechte paden verder te fietsen, er werd dan ook besloten om verder te gaan over een andere route die beter was. En zo verliep de laatste rit voorspoedig richting Nederland. Net voor de grens stond Harrie en Toon op ons te wachten ze hadden de koffie wederom bruin en alles klaar om ons voortreffelijk te verwennen. Wel voor de eerste keer in de camper, ze vonden het buiten te koud. Na een feestelijk ontbijt en een paar moppen van Toon ging de rit verder, nog c.a 50 km voor de finisch. We waren goed op schema zodat we rustig aan konden doen en dat deden we dan ook. Er werd rustig gefietst. De 2e stop was in Deurne dit was ook tevens de laatste stop van deze Rome tour. Toon en Harrie hebben ons naar Beekman en Beekman geloodst waar we van de koffie broodjes en de kerkklokken hebben genoten, Ja de kerkklokken hebben wel 20 min lang geluid en al die tijd hebben we niets kunnen zeggen, een hele straf voor zo’n praat grage groep. Om 14.15 werd voor de laatste keer het sein gegeven om op de fiets te stappen, inclusief Harrie vd Rijt, en zo werd het laatste deel van de tour aan flarden gereden. 1 km voor Venhorst stond Toon vd Laar met het rode vod een teken dat we de sprint konden aan trekken, maar de renners wilde graag samen als 1 ploeg over de meet komen. En zo gebeurde dat ook. Toen we Venhorst indraaide zagen we onze familie al staan en bij de finisch konden we onze familie weer in de armen sluiten een geweldig moment waar je natte ogen van krijgt. De tocht volbracht met veel hindernissen maar ze waren allemaal te overwinnen. Geen valpartijen of lichamelijke klachten we hebben het er goed vanaf gebracht en dat realiseer je op zo’n moment.
Fantastisch !!
We werden ook welkom geheten door onze fiets collega’s WTC Boekel en natuurlijk het missie comité. Na ons opgefrist te hebben zijn we gezamenlijk met WTC en onze familie naar het plein in Boekel gereden ons uiteindelijke doel. Daar aan gekomen werden we opnieuw verrast met een plein vol mensen, echt geweldig omdat te zien, je weet immers niet wat je moet verwachten maar dit was echt overweldigend. We reden binnen als helden weer een kippenvel moment. De donderjagers maakte muziek de mensen klapte in hun handen net of wij iets bijzonders hadden verricht maar zo voelde wij dat niet we hadden gewoon een leuke fiets tocht gemaakt voor een goed doel.
Het werd een gezellig feestje, we moesten nog op de weegschaal om het verschil te meten in gewicht, er was immers een prijs beschikbaar voor degene die de vraag goed beantwoord had. Mario v Dinther die de middag aan elkaar praten deed zijn uiterste best om er een gezellig feestje van te maken en dat lukte erg goed. Het werd een zeer geslaagde thuiskomst van een erg mooie tocht.

Hierbij wil ik iedereen bedanken die een steentje heeft bij gedragen aan deze sponsor tocht. De opbrengst is uitgekomen op € 4127,50
Een mooi bedrag voor de missie werkers in den vreemde. WE hebben een afstand afgelegt van 1917 km

We hebben het graag gedaan!!

Correspondent in het veld, die nu thuis is.

Henk v Sleeuwen.

• 04 Juni 2011 - 09:54

Lambèr Merks:

Henk, ik denk namens alle deelnemers, wij vonden het een prachtig initiatief van je en zien terug op een onvergetelijke ervaring.