Dag 2 16-05-2011 - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Rome Boekel toer 2011 Merks - WaarBenJij.nu Dag 2 16-05-2011 - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Rome Boekel toer 2011 Merks - WaarBenJij.nu

Dag 2 16-05-2011

Door: vanRomenaarBoekel

Blijf op de hoogte en volg Rome Boekel toer 2011

17 Mei 2011 | Nederland, Boekel

Vanochtend toen wij wakker werden, kregen we te horen dat de fietsen en de overige onderdelen door MKG Koeriersdienst al in Assisi ter plaatse waren. Na een kort telefoontje van Lambér, was de chauffeur bereid om naar Ponzano Romano te rijden.
De fietsen arriveerden ca 8 uur. Met een grote glimlach bij de renners en een opgewekt gevoel werden de fietsen ontvangen. Eerst werd er met de chauffeur een kop koffie gedronken, en ze vertelde dat ze de hele nacht had doorgereden om op tijd de fietsen te kunnen afleveren. Na het ontbijt werd er gestart met het monteren en afstellen van de fietsen. Dat was nog een hele klus. De fietsen moesten precies aangemeten worden en de trappers moesten passen bij de schoenen. Maar alles lukte en er werd met veel enthousiasme gewerkt. Om c.a. 11.00 uur was iedereen klaar om te vertrekken en natuurlijk was iedereen opgewekt om te gaan fietsen na zo’n dramatisch verlopen aankomst in Rome. Er moest eerst een groeps foto gemaakt worden en om 11.15 uur vertrokken we eindelijk richting Boekel.
De start was wel gemakkelijk we reden alleen maar omlaag, 8 km afdalen is wel wennen met vreemde fietsen, maar wel fantastisch om mee te beginnen. Maar de harde werkelijkheid was snel weer terug. Toon vd Laar belde net op, toen wij beneden waren, dat de koppeling van de camper het had begeven. Na een kort overleg met de fietsers werd besloten om terug te gaan naar de camper. Nu werd dat grote voordeel van afdalen toch echt een groot nadeel. 8 km klimmen en ook met vreemde fietsen. Het zweet kwam voor de eerste keer op het gezicht en de stemming was een beetje bedrukt. Bij de camper aangekomen stonden daar Toon en Harrie met een bezorgde blik. Mario Beekmans belde zijn verzekering en regelde een sleepdienst. Henk v Sleeuwen die contacten heeft in Turijn regelde via New Holland een Fiat dealer waar we de camper naar toe konden brengen. En zo was binnen een uur alles weer geregeld. Om 13.15 uur zijn we weer opnieuw gestart. We moesten ook wel vertrekken als we voor de donker binnen wilde zijn. Toon en Harrie werden achter gelaten, die moesten op de sleepwagen wachten. Een dag met veel wind was ons deel en met 1.700 hoogte meters werd de etappe om 20.00 uur na 140 km afgesloten. Echt een loodzware etappe. Harrie en Toon waren inmiddels ook gearriveerd, die hadden een zeer avontuurlijke dag gehad. De camper op de vrachtauto, Harrie voorin bij de chauffeur, en Toon achter op de vrachtauto in de camper ( net als de paus) in zijn pausmobiel. En zo hebben zij meer dan 100 km afgelegd en toch waren de heren weer op tijd om ons op te vangen. Een echt avontuur. Bij aankomst werd dit natuurlijk beklonken met een lekker koud biertje in een geweldig onderkomen. Toon die weer in goede stemming verkeerde na al de avonturen vertelde nog een paar moppen en iedereen moest lachen dat je er buikpijn van kreeg. En zo eindigde onze eerste fiets dag. Wat staat ons de komende week nog te wachten.

Correspondent in het veld

• 17 Mei 2011 - 06:07

Ger:

Over dat het niet spannend zou zijn hebben jullie niets te klagen. Later zal er zeker lachend naar terug gekeken worden en dat is ook leuk.

• 17 Mei 2011 - 07:34

Ivonne En Loes:

He mannen dit was de laatste pech,ok? bij Assisie toch wel Torgiano Rubesco Riserva gedronken he?smelt op de tong en rolt lekker naar binnen..groeten !!!!

• 17 Mei 2011 - 07:53

Henk Van Berlo:

Hoi mannen ondanks alle tegenslag de eerste dag,toch veel suc6 en plezier toegewenst.

• 17 Mei 2011 - 09:55

Piet Kessels:

We verwachten nu dat jullie de moeilijkheden gehad hebben!
    Na alle pech kunnen jullie je nu gaan concentreren op het fietsen.
    Succes en veel plezier!

• 17 Mei 2011 - 10:35

Maikel:

Mannen, hulde voor de positieve instelling! Nu preparation, en koers koers koers..... Succes met deze tocht en we zien jullie terug in het peloton!

Groeten Maikel Zomers

• 17 Mei 2011 - 11:19

Jan En Tonnie:

Wij lezen net dat de fietsen gestolen zijn verschrikkelijk we hopen dat jullie verder geen tegenslag meer krijgen wat een pech.
    Een fijne tocht verder gr. uit Il Poggetto de Brabanders uit Eindhoven

• 17 Mei 2011 - 13:07

Tonnie Smits:

Heeeeeeel veel succes vanuit het Boekelse en nu zonder pech of iets dergelijks.