Dag 14 28-05-2011 - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Rome Boekel toer 2011 Merks - WaarBenJij.nu Dag 14 28-05-2011 - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Rome Boekel toer 2011 Merks - WaarBenJij.nu

Dag 14 28-05-2011

Door: vanRomenaarBoekel

Blijf op de hoogte en volg Rome Boekel toer 2011

28 Mei 2011 | Nederland, Boekel

Dag 14

Boppard naar Düren
Wij zijn s’morgens gewend vroeg op te staan en een lekker kop koffie te drinken,maar vanmorgen was dat er niet bij. We stonden om 7 uur aan een gesloten deur. Onze gast vrouw noemt Toon dan wel een schat maar voor 7.30 is er geen leven in de brouwerij. Maar daarna ging alles op rolletjes. Na het ontbijt alles klaar maken voor vertrek, fietsen controleren evt. smeren foto maken en vertrekken. We rijden langs de Rijn over zeer slechten wegen ontzettend veel gaten in de weg ik dacht dat Duitsland alles goed geregeld had maar hier laten onze oosterburen toch echt een steekje vallen. Gelukkig reden we stroomafwaarts zodat er geen klimwerk te doen was. Na 2.5 uur waren we bij de eerste pauze Harry en Toon hadden een mooie plaats aan de Rijn gereserveerd met de camper waar we voorzien werden van koffie en een heerlijke broodjes. Na de pauze was de wind wat aangetrokken en we hebben hem al de hele toch op kop. Maar Frans en Martien werden naar voren geschoven om de wind te trotseren. Voor Martien een hels karwei, had tot vandaag nog niet zoveel kopwerk gedaan, alleen maar in gedachten op kop gefietst, maar het lukte hem erg goed om het tempo er goed in te houden. We hebben de Rijn verlaten en rijden nu door de koren velden lekker rustig en de wegen zijn nu ook beter. Wel was er nog een verassend klimmetje van 250 hoogte meters en natuurlijk werd er weer gestreden voor het berg klassement. Martien en de bakker kwamen als 3e en 4e boven de bakker had het even helemaal gehad maar om zijn maatje te verslaan moet je net iets meer kunnen geven. Maar de bakker is vandaag wel sterk heeft voor de eerste pauze 50 km aan de kop gesleurd met veel wind en dat ging hem aardig goed af. Verder kon vandaag iedereen goed meekomen geen problemen met stramme spieren of andere klachten dus het tempo bleef hoog. Dat is niet zo vanzelfsprekend want er zijn renners bij die al aardig op leeftijd zijn. Toon Opsteen is al bijna 68 en Harrie 65 dat is toch niet niks om dan zo’n lange tocht te fietsen. Het weer blijft ons zeer goed gezind de zon staat de hele dag aan de hemel af en toe een wolkje maar van regen is geen sprake. De temperatuur is c,a 25 graden prachtig fietsweer. Bij de 2e pauze heeft Harrie vd Rijt zijn fiets klaar gezet om samen met het hele team naar Düren te fietsen. Prachtig om Harrie te zien fietsen hij had er duidelijk zin in. .En zo kwamen we om ongeveer 16.00 uur bij ons hotel aan in Düren. Natuurlijk bij aankomst even lekker zitten met een heerlijk glaasje bier. Het gesprek gaat over morgen we zijn al bijna 2 weken aan het fietsen en verlangen ook weer naar huis. En we hebben ook wel een avontuur beleefd wat natuurlijk in Rome begon met de gestolen fietsen. Voor vanavond heeft Toon een restaurant geregeld waar we de laatste keer gezamenlijk eten en als afsluiter een heeeele lekkere ijs. Morgen moet iedereen weer fit zijn de laatste 135 km staan op het progamma met op het einde net voor de sax in Venhorst een eindsprint voor het algemene klassement. Daarna gaan we ons wat opfrissen in Venhorst en rijden we naar het plein in Boekel ons uiteindelijke doel. Wat daarna gebeurd is nog niet duidelijk maar dat merken we morgen wel. Het was in ieder geval een prachtig avontuur voor een goed doel. Wij hebben het graag gedaan en hopen dat het missie comité en de missionarissen erg geholpen zijn. We arriveren om ongeveer 16.00 in Boekel op het plein.
Morgen komt het laatste verslag
Correspondent in het veld

• 28 Mei 2011 - 21:46

Sjef Van Zon:

Het bier staat koud en de douche is (hopelijk ) warm in Venhorst.