Dag 5 19-05-2011 - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Rome Boekel toer 2011 Merks - WaarBenJij.nu Dag 5 19-05-2011 - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Rome Boekel toer 2011 Merks - WaarBenJij.nu

Dag 5 19-05-2011

Door: vanRomenaarBoekel

Blijf op de hoogte en volg Rome Boekel toer 2011

21 Mei 2011 | Nederland, Boekel

Dag 5

7 uur liep de wekker af we hadden zeer goed geslapen , dat kon ook niet anders
Veel fietsen en we hadden ook nog een paar pinten en glazen wijn weg gewerkt bij het restaurant waren we gegeten hadden. Het eten was trouwens wel heerlijk, die Italianen kunnen van alles goed maar de keuken is echt fantastisch. Het enige probleem wat we hebben is de taal wij kennen geen Italiaans en de Italianen kennen geen Nederlands. Maar dat hebben we opgelost want wij hebben Toon. (vd Laar)Op welke school die heeft gezeten weet ik niet maar ze verstaan hem het beste van allemaal. Hij vertaalt voor ons de menu kaart op zijn manier natuurlijk en als het eten geserveerd wordt zijn wij nog altijd verrast dat het nog aardig klopt ook nog ook nog ook. Maar het eten was echt voortreffelijk. Na het eten moest nog het een en ander besproken worden met natuurlijk een lekker koud biertje.. En dan leer je elkaar snel beter kennen. En Toon leren wij nu past echt kennen, als Toon op zijn praat stoel kruipt en zijn moppen vertelt val je van je stoel van het lachen echt tranen in de ogen van plezier. Ja en dan vergeet je de tijd en dan ga je te laat naar bed wat s’morgens pas voel baarbaar is.. De plaats waar we overnachten is ook echt geweldig B&B in Ravenna. We werden ingehaald door de baas van het huis Mila een klein vrouwtje met een echte Italiaanse snabbel. (Houdt allen op met praten als je er de batterij uithaald.)Ze praatte aan een stuk Italiaans tegen ons en we verstonden er echt helemaal niks van. Maar onze Harrie (vd Rijt) en Toon hadden voortreffelijk werk geleverd. Ze hadden drank en hapjes geregeld zodat wij bij aankomst lekker verwendt werden.
Vandaag moest er gefietst worden van Ravenna naar Nontagnana. Voor de start moet er nog van alles geregeld worden. De was moet nog van de lijn gehaald worden, de broeken worden bij sommigen flink ingevet, bidons vullen, dan gezamenlijk ontbijten, en altijd voor vertrek een groeps foto met de gastheer of vrouw. Vandaag gingen we op de foto met jufvrouw kwebbel die volgens mij maar ik kon het niet zo goed verstaan, een oogje had voor Toon. Klok slag 8.30 uur is het vertrek wie niet op tijd is mag alleen vertrekken omdat de groep dan weg is. Maar dat hebben we nog niet meegemaakt alles en iedereen is op tijd. We vertrokken met fantastisch weer strakke blauwe hemel niet veel wind en een vlakke etappe voor de boeg. Er zijn tot nu toe ook geen klachten niemand met spieren die niet soepel zijn of een zitvlak waar je niet mee kunt zitten.
De etappe verliep voorspoedig, we hadden wel afgesproken dat Frans(v Dongen ) vandaag kop werk mocht doen. Want Frans houd normaal alles aan de achterkant van ons peloton in de gaten hij controleert zal ik maar zeggen de koers. Hij had wel geluk vandaag op de kop geen wind en veel zon maar een fiets van 30 jaar oud. Als je achter hem zit dan hoor je de tandwielen knarsen, maar het werkt wel en het kost hem zich baar geen moeite op snelheid te blijven, goed Frans. De wegen zijn vandaag vlak en de omgeving ziet er uit als boeren land veel graan en fruit zijn we voorbij gereden. De snelheid was vandaag rond de 25 km gemiddeld dus lekker ontspannen op de fiets. Gelukkig waren er geen incidenten want we hadden geen verzorgers. Harrie en Toon zijn de camper ophalen die we achter gelaten hebben in Assia. De koppeling had het begeven maar ja naar de ervaring in Rome was dit voor ons maar een kleinigheid om dit te regelen. Wel is dit voor de verzorgers een grote inspanning. We zijn inmiddels meer dan 300 km van de camper vandaan. Maar eerst moest onze bagage van Ravenna naar Montagnana gebracht worden met het huur busje, en dan vanaf Montagnana moesten ze naar Assia ik denk dat ze wel 600 km moesten rijden. Maar zeiden ze vanmorgen maak je over ons geen zorgen, wij zorgen goed voor jullie maar ook voor onszelf. Nu ik dit verslag zit te schrijven is het 22.30 maar Harrie en Toon zijn nog niet terug. Morgen hoor je wel hoe dat is verlopen. Morgen komt er een nieuwe dag met nieuwe ervaringen.
Uw correspondent uit het veld.